To sukienka mini o pudełkowym kroju, z niezbyt głębokim półokrągłym dekoltem i dużymi bufami na sięgających łokcia rękawach. Została uszyta z wełnianej tkaniny w czerwono-czarną kratę. Mocne podkreślenie ramion nawiązuje do trendów z przełomu lat 80. i 90. XX wieku, a także do rękawów typu
gigot (fr. barani udziec) z końca XIX wieku. Nazwa sukni odwołuje się do bohaterki popularnego wówczas amerykańskiego serialu
Dynastia – ekstrawaganckiej
femme fatale Alexis.
Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku w kolekcjach Grażyny Hase, znakowanych metką Galerii Grażyny Hase, zaczęły dominować kraty. Projektantkę żartobliwie nazywano nawet „szkocką królową”. Hase wykorzystywała wtedy przede wszystkim wełny produkowane przez fabrykę Kentex w Kętach. Najczęściej były to desenie nawiązujące do szkockich tartanów, czyli wełnianych tkanin w kratę, w zestawieniach barw zastrzeżonych dla konkretnych klanów. Ubiory projektowane przez Hase powstawały w różnych wersjach kolorystycznych: były czarno-czerwone, czarno-żółte, zielono-granatowe. Pod marką Galerii Grażyny Hase powstawały suknie, żakiety, spódnice, spodnie, szorty, a nawet czapki. Największą popularnością cieszyły się plisowane, zapinane portfelowo minispódniczki, które można było kupić w stoisku firmowym galerii w Domach Towarowych Centrum.
Autorka opisu: Agnieszka Dąbrowska