Obraz został po raz pierwszy zaprezentowany na wystawie
Papieroplastyka, zorganizowanej w warszawskiej galerii Polana Institute w 2020 roku. Paulina Włostowska, zafascynowana archiwaliami, historycznymi materiałami plastycznymi, niedocenionymi mediami z pogranicza sztuki wysokiej i stosowanej, w twórczy sposób przetworzyła historię odbudowy Warszawy i budowy osiedli mieszkalnych na terenie Muranowa.
W obrazie, obok malarskich odwzorowań skrawków archiwaliów i fotografii z drugiej połowy lat 40. i początku lat 50. XX wieku, artystka wkomponowała formy geometryczne, odwołujące się do tytułowej papieroplastyki. W pracy pojawiają się również motywy warszawskich ruin i fragmenty widoków powojennego pejzażu odbudowy stolicy – między innymi mozaika-zegar widziana od strony ulicy Wilczej, autorstwa Hanny Główczewskiej.
Inspiracją do powstania obrazu był cykl opowiadań ze zbioru
Chłopak z gołębiem na głowie Marka Nowakowskiego, a sam tytuł nawiązuje do reklamy magazynu dla młodzieży, która umieszczona była na paczce papierosów. Kompozycja przedstawia odbudowę stolicy i rozwijający się w niej handel jako festiwal rzemiosła, rozwoju powojennych pracowni artystycznych i wielkoformatowej plastyki architektonicznej.
Autorka opisu: Zofia Rojek